| (KAP, KAI) Birþelio 17 d. popieþius Benediktas XVI su vienos dienos vizitu lankësi Asyþiuje. Septintosios popieþiaus kelionës Italijoje proga paminëta ðv. Pranciðkaus atsivertimo 800 metø sukaktis, Asyþiaus vyskupijoje minimi Atsivertimo metai. Aukodamas Miðias Šv. Pranciðkaus þemutinës bazilikos aikðtëje popieþius lygino karaliaus Dovydo, apaðtalo Pauliaus ir Pranciðkaus atsivertimus. Benediktas XVI iðkëlë ðventàjá Pranciðkø kaip pavyzdá sprendþiant didþiàsias ðiandienos problemas: siekiant taikos, saugant kûrinijà, puoselëjant dialogà tarp þmoniø. Pasak Šventojo Tëvo, ðiuos bruoþus ðventasis ágijo per savo atsivertimà á Kristø. Benediktas XVI taip pat aukðtai ávertino pirmtako Jono Pauliaus II 1986 m. Asyþiuje suðauktà Pasaulio maldos uþ taikà susitikimà. Pasak Benedikto XVI, Asyþiaus tarpreliginis Maldos uþ taikà susitikimas buvo „pranaðiðka intuicija ir malonës metas“. Susitikimo vietà nulëmë ðventojo Pranciðkaus, „Taikos vyro“ liudijimas, á kurá su simpatija þvelgë ir kitø religijø iðpaþinëjai. Benediktas XVI sakë, jog Pranciðkus yra tuo pat metu „krikðèioniðko autentiðkumo garantas“, o tikras dialogas tarp religijø anaiptol nereiðkia religinio abejingumo. „Asyþiaus dvasia yra prieðingybë smurto dvasiai, religijos piktnaudojimui kaip smurto priedangai“, – pabrëþë Benediktas XVI. Iðtikimybë savo religiniams ásitikinimams niekuomet negali reikðtis smurtu ir netolerancija, ji grindþiama tik pagarba kitiems ir dialogu. Pagal krikðèioniðkàjà, juo labiau ir pranciðkoniðkàjà sampratà dialogas ir pagarba kitiems ðaknijasi ið tikëjimo. Kiekvienas krikðèionis turi puoselëti ir iðgyventi ðá tikëjimà kaip ðventasis Pranciðkus, skelbdamas, kad Kristus yra kelias, tiesa, gyvenimas ir vienintelis pasaulio Iðganytojas. Popieþius karðtai ragino nutraukti „þemæ krauju suterðianèius ginkluotus konfliktus“.
Per Vieðpaties angelà Asyþiuje Benediktas XVI priminë konfliktus Artimuosiuose Rytuose, ypaè Šventojoje Þemëje, Irake ir Libane. Jis meldësi: „Tenutyla ginklai, ir neapykanta teuþleidþia vietà meilei, áþeidimas – atleidimui, o susiskaldymas – vienybei.“ Popieþius ypaè minëjo Šventàjà Þemæ, tokià artimà ðventojo Pranciðkaus ðirdþiai, kur þmonës taip ilgai patiria siaubà, kovas, terorizmà ir aklà smurtà. Pasak Benedikto XVI, vien atsakingas ir teisingas dialogas, didþiadvasiðkai paremiant tarptautinei bendruomenei, gali padaryti galà daugybei kentëjimø ir gràþinti þmonëms, institucijoms ir tautoms gyvenimà bei orumà. Popieþius perdavë ypatingà sveikinimà kitø krikðèioniðkøjø Baþnyèiø bei pasaulio religijø atsakingiesiems vadovams, dalyvavusiems 1986 m. Jono Pauliaus II sukviestame Pasaulio maldos uþ taikà susitikime.
Sekmadienio vakare, prieð tai aplankæs Porciunkulës baþnytëlæ, aikðtëje prieð Angelø Švè. Marijos bazilikà popieþius susitiko su jaunimu. Ilgoje kalboje jis áspëjo jaunuolius, kad susitelkimas á save yra „mirtini spàstai“: savimi galima bûti tik atsiveriant meilei, mylint Dievà ir brolius. Priminæs Pranciðkaus jaunystës nerûpestingà lëbavimà Benediktas XVI sakë, kad panaði gyvensena bûdinga daugeliui ðiandienos jaunuoliø. Jis áspëjo saugotis „dirbtinio narkotikø rojaus“, beatodairiðko narðymo internete ir mëgavimosi malonumais. Šie dalykai gali perteikti tik laimës iliuzijà, bet ne gyvenimo prasmæ. Popieþius akino vengti netikro originalumo vaikymosi. Kaip ir per ankstesnius tos dienos susitikimus jis vël iðkëlë Pranciðkø kaip taikos, tolerancijos ir dialogo vyrà. Šventasis Tëvas kvietë maldos poþiûriu paþvelgti á ðv. Pranciðkaus angaþavimàsi taikos labui. Benediktas XVI baigë savo kalbà Jono Pauliaus II þodþiais: „Atverkite duris Kristui.“
„Baþnyèios þinios“ katalikai.lt
|